Insändare – Svar på Folkpartiets inlägg samt redogörelse på varför vi vill ha folkomröstning | Sverigedemokraterna i Vallentuna

Varför är ni så rädda att låta väljarna få rösta om asylmottagningen egentligen?

I Folkpartiets inlägg (Till debatten i Kommunfullmäktige.) kan man konstatera följande – Det presenteras inga lösningar på de enorma problem som Sverige står inför. Vi har flera hundratusen personer som idag saknar ett eget arbete, vi har en snabbt växande ungdomsarbetslöshet som har skenat okontrollerat. Men samtidigt har vi en ständigt ökande invandring varav majoriteten är anhörig- och arbetskraftsinvandrare.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att trots att ni vet om det allvarliga tillståndet för alla dem som bor Sveriges nya utanförskapsområden står inför – Massarbetslöshet, skolornas förfall, ungdomar som drivs in i gängkriminalitet. Men var är lösningarna! Jag kan endast utläsa en mängd floskler om att sänka trösklarna, fixa fram både utbildning och jobb. Men det finns många svenskar som idag saknar en riktig anställning, det finns ju inte jobb åt alla!  Men samtidigt vill ni fortsätta fylla på dessa utanförskapsområden med fler desperata människor.

Sen är det fel att 600.000st utrikesfödda går till jobbet varje dag. Det som oftast citeras av mångkulturens förespråkare är att ovanstående antal går till jobbet varje vecka, men där räknas också in personer som jobbar 1 dag eller hoppar in någon timme i veckan för att täcka något behov. Det talar för sig själv att vårt välfärdssamhälle under rådande omständigheten inte kommer att hålla i längden.

Vi ser redan idag enorma problem och missförhållanden inom vård och omsorg. Man kunde läsa nyligen om en 23-åring ifrån Vallentuna som skulle få sin hjärntumör bortopererad men blev meddelad minuten innan operationen att det hade blivit inställd. Man kunde också läsa om hur personalen på Augustendals vårdboende desperat efterfrågade mer mat och blöjor då dessa varor hade blivit en bristvara! Resurserna räcker inte till men samtidigt så har man råd att köpa in en miljonvilla i Bällsta som drivs av ett kommunalt vårdföretag för över 500.000kr varje månad! Det är en fullständig skandal och det visar på de nuvarande politikernas hyckleri. Ni pratar om solidaritet och allas lika värde men samtidigt så ligger våra äldre i nersölade blöjor för att personalen på äldreboendet har blivit färre för att minimera kostnaderna.

Det är rättvisa att låta invånarna få möjligheten att rösta fritt om asylmottagningen utan hänsyn till ideologisk hemvist eller partifärg. Att inte erbjuda detta är odemokratiskt. Vi anser att massinvandringens konsekvenser är så pass allvarliga och långtgående att de bör vara var mans rätt att vara med om att besluta om det ska fortsätta och ifall den egna kommunen ska vara en del av det nya mångkulturella samhällsexperimentet.

Fredrik Lindahl (SD) – Kommunfullmäktigeledamot Vallentuna

E-postadressen publiceras inte.