Nya bostäder för nyanlända migranter i Brottby, Vallentuna kommun | Sverigedemokraterna i Vallentuna

Nya bostäder för nyanlända migranter i Brottby, Vallentuna kommun

Vallentuna kommun fortsätter att ta emot fler nyanlända migranter. Trots bostadsbrist så väljer kommunen att anslå 400.000 kr till att bygga fler bostäder till de nya invånarna, nu senast i Brottby med en villavagn. Detta är bara en i raden av olika insatser där Vallentuna kommun lägger skattepengar och resurser till att säkerställa utländska medborgares boenden i kommunen.

Inte nog med att Vallentuna kommun har köpt bostadsrätter till nyanlända migranter, kommunen arbetar också aktivt med att ställa samtliga migranter och ensamkommande i kön till Stockholms bostadsförmedling. Givetvis med resultatet att kön utökas ytterligare och att ungdomar som bor i Vallentuna och Stockholm får det ännu svårare att skaffa en egen bostad.

Vi anser att det måste ske en förändring i Sverige, om du håller med oss: Bli medlem idag och/eller engagera dig politiskt för Vallentuna, det är endast med ditt och andras stöd som vi kan få till en förändring!