Vallentuna kommun anställer kommunala asylbyråkrater för miljonbelopp | Sverigedemokraterna i Vallentuna

Vallentuna kommun anställer kommunala asylbyråkrater för miljonbelopp

Sverigedemokraterna kan nu avslöja Vallentuna kommuns fortsatt vidlyftiga prioriteringar i deras arbete att upprätthålla ett högt mottagande av nyanlända migranter och ensamkommande asylsökare. Vallentuna kommun har nu anställt tre integrationssamordnare, där samtliga arbetar under kommunledningskontoret. Total lön per månad är enligt följande: 41 500 kr, 35 000 kr och 33 000 kr – exklusive sociala avgifter. Kommunledningen visar återigen att de inte prioriterar den egna befolkningen utan väljer istället att spendera miljoner av skattebetalarnas pengar i form av kommunanställda asylbyråkrater. Samtidigt så är snittlönen för en undersjuksköterska inom äldrevård och omsorg i Vallentuna på 23 209 kr i månaden (2015). Vi tycker att detta är rent ut sagt skamligt och vi kommer att göra allt i vår makt att återigen prioritera Vallentunainvånarnas egna välfärd och välstånd framför ett högt mottagande av utländska medborgare. Vi i Sverigedemokraterna Vallentuna vill istället se att kommunen säkerställer att vi har bostäder åt våra ungdomar, att vi har omsorg och vård till våra äldre och att våra barn får en god utbildning i våra skolor.

Vi tycker att det måste ske en förändring i Sverige, om du håller med oss: Bli stödmedlem idag och/eller engagera dig politiskt för Vallentuna, det är endast med ditt med fleras stöd som vi kommer att nå våra mål!

Läs mer om Vallentuna kommuns tveksamma miljonköp av bostadsrätter för nyanlända migranter:
Läs mer om Vallentuna kommuns modulhusprojekt för nyanlända migranter och ensamkommande asylsökare:
Lär mer om Vallentuna kommuns miljonsatsning för utländska medborgares utbildning: