Vallentuna kommun informerar – Vi behöver fler bostadsrätter till nyanlända migranter | Sverigedemokraterna i Vallentuna

Helhetsbilden och omfattningen kring Vallentuna kommuns vidlyftiga lägenhetsinköp för mottagandet av nyanlända migranter börjar nu komma fram. Under perioden som bostadsrätterna köptes in så var det Vallentuna kommun som tog hem hela 17 stycken lägenheter av totalt 80. Kommunens dominans på marknaden kan vara så hög som 20 procent av alla lägenheterna som såldes! Vallentuna kommun går dessutom nu ut med att man planerar att köpa in ännu fler lägenheter för att hålla uppe mottagandet utav nyanlända migranter. Svindlande 33 miljoner av skattebetalarnas kronor i spekulation under 2016 räcker tydligen inte.

I slutändan står givetvis invånarna i Vallentuna för kommunens köpfest. Inte nog med att vi och våra barn måste konkurrera med Vallentuna kommun om man ska kunna köpa en lägenhet så står även skattebetalaren för hyra och försörjning, Migrationsverket och deras statliga pengar sträcker sig endast över de första två åren. För skattebetalarna spelar det egentligen inte så stor roll vem som står fiolerna, för allt hamnar till slut på medborgarnas skattsedel. Därefter kan man ställa sig frågan om det är lämpligt och hederligt att kommuner spekulerar med skattepengar på bostäder för att senare kunna bokföra inköpen som investeringar i kommunens egna redovisningar.

addtext_com_MTM0NDUwODA0Njg